To jest archiwalna strona Biuletynu Informacji Publicznej.
Stan na 05.05.2023r.
Aktualny BIP dostępny pod adresem:
https://bibliotekaslupsk.bip.gov.pl/
Konkursy
Konkurs: na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku
Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku [Oczekuje na rozstrzygnięcie]
Termin przyjmowania zgłoszeń: 30.08.2019, 14:30 [minął]Termin rozstrzygnięcia konkursu: 21.10.2019, 15:00 [minął]
Organizator: Prezydent Miasta Słupska
Zarządzenie nr 659/Ku/2019
Prezydenta Miasta Słupska
z dnia 18 lipca 2019 r.
W sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 5 w związku z art. 1 la ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506), art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1983, 1608 oraz z 2019 r. poz. 115 i 730) § 4 ust. 1,3 i § 13 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 12 kwietnia 2019 r. w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2019 r. poz. 724)
zarządzam, co następuje:
§1.
Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku.
§2.
Wymagania kwalifikacyjne oraz formalne kryteria wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej określa ogłoszenie o konkursie, stanowiące załącznik do niniejszego zarządzenia.
§3.
Treść ogłoszenia o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz na stronach internetowy ww. podmiotów. Dodatkowo ogłoszenie publikuje się w jednym dzienniku regionalnym oraz jednym dzienniku ogólnokrajowym oraz w dwóch serwisach internetowych o tematyce związanej z zakresem działania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej.
§4.
Postępowanie konkursowe rozpocznie się z dniem podania do publicznej wiadomości ogłoszenia o konkursie.
§5.
Oferty należy składać na adres wskazany w załączniku do niniejszego zarządzenia do dnia 30 sierpnia 2019 r.
§ 6.
Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury.
§7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. PREZYDENTA
Miasta Słupska
Zastępca Prezydenta
Załącznik do zarządzenia Nr 659/Ku/2019 Prezydenta Miasta Słupska
z dnia 18 lipca 2019r.
Prezydent Miasta Słupska ogłasza konkurs na kandydata na dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku.
I. Informacje ogólne:
1. Nazwa i adres instytucji: Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku ul. Grodzka 3, 76-200 Słupsk;
2. Stanowisko, wymiar czasu oraz forma zatrudnienia: Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku, pełen etat, czas określony 3-7 lat;
3. Główne zadania realizowane na stanowisku objętym konkursem:
1) kierowanie bieżącą działalnością Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku w tym wykonywanie zadań wynikających z Kodeksu Pracy;
2) zarządzanie finansami i mieniem instytucji;
3) reprezentowanie instytucji na zewnątrz;
4) realizowanie zadań statutowych, współpraca z lokalnymi podmiotami i organizacjami;
5) podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych innych niż dotacja Organizatora.
II. Wymagania kwalifikacyjne kandydatów i sposób ich udokumentowania:
Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1. Formalne kryteria wyboru kandydata na stanowisko dyrektora - wymagania obligatoryjne:
1) obywatelstwo kraju należącego do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;
2) wykształcenie wyższe magisterskie;
3) co najmniej 5-letni staż pracy wynikający z:
a) prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie organizowania przedsięwzięć kulturalnych lub edukacyjnych;
b) kierowania fundacją lub stowarzyszeniem, którego głównym celem statutowym jest upowszechnianie kultury;
c) zatrudnienia w ramach umowy o pracę lub na podstawie umów cywilnoprawnych w obszarze związanym z kulturą, edukacją, zarządzaniem, realizowaniem projektów społecznych;
4) brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
8) dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego wymagana znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej ( Dz.U. z 2009 r., Nr 218, poz. 1695 z późn. zm.);
9) terminowe złożenie kompletu dokumentów.
2. Merytoryczne kryteria wyboru kandydata na stanowisko dyrektora.
1) znajomość aktów prawnych, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy prawo zamówień publicznych, kodeks pracy, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
2) znajomość specyfiki kulturalno-społecznej Słupska;
3) doświadczenie w zakresie organizowania przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej;
4) znajomość metod zarządzania;
5) znajomość zagadnień z zakresu pozyskiwania środków z programów dotacyjnych;
6) umiejętność kierowania zespołem i kreowania właściwych stosunków międzyludzkich;
7) kreatywność, komunikatywność i umiejętność analitycznego myślenia.
3. Wymagane dokumenty:
1) pisemne zgłoszenie do konkursu zawierające imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu kontaktowego oraz zwięzłe umotywowanie swojej kandydatury;
2) autorska, pisemna koncepcja programowo - organizacyjna funkcjonowania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku na okres 5 lat, ze szczególnym uwzględnieniem wizji rozwoju biblioteki ze wskazaniem na możliwości budżetowe instytucji i pozyskiwanie środków zewnętrznych, współpracy z innymi podmiotami, gospodarowanie środkami budżetowymi jednostki. Koncepcja powinna zawierać max. 10 stron;
3) kwestionariusz osobowy kandydata na stanowisko dyrektora MBP im. Marii Dąbrowskiej;
4) życiorys (CV) ze szczególnym uwzględnieniem aspektów wypełniających wymagania konkursowe;
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe;
6) kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy, zaświadczenie
o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy;
7) podpisane oświadczenie o posiadanym obywatelstwie;
8) podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) podpisane oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. Z 2018 r. poz. 1458 z późn. zm.);
10) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego kandydatury, przed powołaniem na stanowisko dyrektora, przedłoży zaświadczenie o niekaralności z KRS;
11) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
12) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE ogóle rozporządzenie o ochronie danych (RODO) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane, kserokopie przedłożonych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
a) określenie form współpracy między MBP im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku a podmiotami zewnętrznymi, w tym instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi, placówkami oświatowymi, twórcami oraz społecznością lokalną;
b) planowaną strukturę organizacyjną instytucji;
c) opracowanie założeń i planów komunikacyjno - informacyjnych budujących wizerunek instytucji i promujących jego działalność;
d) odniesienia do edukacji kulturalnej prowadzonej przez instytucję;
e) plan kluczowych dla instytucji wydarzeń lub aktywności w sferze kulturalnej.
4. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
„Konkurs na kandydata na dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku. Nie otwierać” osobiście w kancelarii Urzędu Miejskiego w Słupsku, pl. Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk;
2) Termin dostarczenia kompletu dokumentów mija 30 sierpnia 2019 r. o godzinie 14.30. Liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego. Oferty, które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane;
3) CV oraz autorska koncepcja programowo-organizacyjna powinna być załączona także w wersji elektronicznej w formacie pdf;
4) Koperta powinna być opatrzona danymi kontaktowymi osoby składającej ofertę;
5) Do oferty mogą być dołączone opinie lub rekomendacje.
5. Informacje dodatkowe, w tym informacje o sposobie zapoznania się kandydata z warunkami organizacyjno-finansowymi działalności instytucji kultury.
1) w celu przeprowadzenia konkursu Prezydent Miasta Słupska powoła w osobnym zarządzeniu komisję konkursową, określi tryb jej pracy oraz wyznaczy jej przewodniczącego;
2) postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznych Urzędu Miejskiego w Słupsku a przewidywany termin zakończenia to 21 października 2019 r.;
3) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
a) I etap - etap formalny bez udziału kandydatów polegający na sprawdzeniu przez komisję konkursową kompletności złożonej dokumentacji oraz spełnienia wymogów formalnych ujętych w ogłoszeniu zakończony wskazaniem kandydatów, którzy zostali dopuszczeni do kolejnego etapu;
b) II etat - rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy przejdą etap formalny;
4) o terminie i miejscu II etapu kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie drogą mailową;
5) informacji o warunkach organizacyjno-finasowych odnoszących się do działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku udziela Wydział Kultury UM, tel. 59 848 83 79 oraz Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku tel. 59 840 58 23.
Nadesłanych ofert nie odsyłamy. Dopuszcza się możliwość odbioru odrzuconych wniosków, jednakże nie później niż w ciągu 6 miesięcy od daty opublikowania wyników konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku. Po upływie tego okresu odrzucone wnioski zostaną komisyjnie zniszczone.
Z up. PREZYDENTA
Miasta Słupska
Marta Makuch
Zastępca Prezydenta
Opublikowano dnia: 19.07.2019 | Zobacz wersję aktualną |